19 de juliol de 2011

La influència del 15M o "la primavera àrab" en la política, en unes jornades a la UdL
audio
Jornades sobre la influència del 15M i la primavera àrab. Universitat de Lleida (UdL)
D'esquerra a dreta, E. Marín, R. Fernández i M. Pueyo /
FOTO: UdL

Narració, argumentació i emoció en el discurs polític. Aquest és el títol de la primera activitat que organitzarà la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL el proper mes d'octubre. La jornada, servirà per reflexionar sobre la necessitat d'aprofundir en la renovació del sistema polític, utilitzant com a context la irrupció de moviments com les revoltes de l'anomenada "primavera àrab" o les protestes dels "indignats".

Entre els participants destaca la presència del secretari de comunicació del Govern de la Generalitat, Josep Martí Blanch. A més, també hi prendran part Arantxa Capdevila (experta en màrqueting polític i professora de la URV), Ferran Casas (cap de política del diari ARA), Àstrid Alemany, (consultora de comunicació política) i Raimundo Viejo (expert en moviments socials i professor de la Universitat Pompeu Fabra).

A banda d'aquesta activitat, des de la CPC-UdL  estan ultimant el programa d'una segona jornada titulada La televisió als límits o els límits de la televisió, que tindrà lloc durant el primer trimestre del proper curs acadèmic.

Aquest anunci s'ha fet en el marc de la visita feta pel director de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Enric Marín, a la UdL, on s'ha reunit amb el rector, Roberto Fernández i el director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL, Miquel Pueyo. Marín ha dit que des de la CCMA es treballa en la possibilitat que "arran del canvi de format del Màster de TV3 que s'oferia fins ara -organitzat conjuntament amb les universitats Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra-, es doni entrada a tots els centres formatius que hi vulguin col·laborar".