19 de febrer de 2013

L'emprenedoria i la fusió televisió-internet en el màster de creació d'empreses audiovisuals

. La UdL reclama el Magical per a usos docents del grau de Periodisme i comunicació audiovisuals

Presentació del Màster en Creació d'Empreses Audiovisuals. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Busqueta, Vila, García i Campo Vidal / FOTO: UdL
baixcorva
La UdL ofertarà el curs vinent un màster en Creació d'empreses audiovisuals i fusió televisió-internet, dirigit pel periodista Manuel Campo Vidal. El president de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió, va ser ahir a la UdL per presentar el títol a un grup d'alumnes del grau de Periodisme i comunicació audiovisuals, del qual enguany en sortirà la primera promoció.

Dirigit a titulats de diferents àmbits, així com a professionals del sector, el màster ha tingut en compte per al seu disseny final, les necessitats de les empreses del sector audiovisual així com les dels professionals que pateixen les dificultats actuals d'incorporar-se al mercat laboral, va explicar Campo Vidal. La capacitació per a l'emprenedoria i els nous reptes de futur del sector audiovisual que, segons ell, passen per la fusió televisió-internet, seran els dos eixos fonamentals d'aquests estudis. "Qui surti d'aquest màster serà capaç de crear la seua empresa audiovisual", va afirmar. La recuperació del sector, va afegir, passa per crear empreses sostenibles i recuperar la credibilitat dels mitjans.

La presentació del màster que, d'aquí a uns dies també es farà a Saragossa, va comptar amb la presència dels vicerectors de Docència i Estudiantat, Postgraus i Formació Contínua, Paco García i Neus Vila, respectivament, així com del degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta.

Tant García com Busqueta, van qualificar el màster d'una aposta per la qualitat dels estudis de Periodisme i comunicació audiovisuals a la UdL i van reclamar la utilització de les instal·lacions del Magical per a usos docents d'aquest titulació.

El Màster en Creació d'empreses audiovisuals i fusió televisió-internet, de 60 crèdits ETCS, tindrà entre el seu professorat Mònica Terribas, Rosa Cullell, Rosa María Calaf, Pepe Quílez, Lluís Oliva, Ramon Font i Quique Camí