19 de febrer de 2009

La UdL ha iniciat les taules de debat sobre el Pla de Bolonya amb representants de l'alumnat, el professorat, el PAS i l'equip de govern

Primera de les taules de debat sobre Bolonya a la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEPrimera taula de debat
La primera reunió va tenir lloc aquest dimecres, 18 de febrer, i va ser moderada pel catedràtic d'Història Contemporània de la UdL Manel Lladonosa. El tema escollit per obrir foc era el Pla Estratègic de la UdL per al període 2006-2012. El document es continuarà debatent en la propera reunió, fixada per al dia 26 d'aquest mes.

El rector, Joan Viñas, es va mostrar satisfet d'haver obert aquest procés de diàleg i va destacar que la UdL pot servir d'exemple per desencallar un conflicte amb l'alumnat que esquitxa altres universitats catalanes.

La resta de taules previstes en el calendari pactat entre els alumnes i l'equip de govern versaran sobre el funcionament intern de la UdL (estructura orgànica, participació, procés de presa de decisions), la qualitat acadèmica (excel·lència, plans d'estudis i metodologia pedagògica), la coeducació (adopció dels rols vinculats al gènere dins la universitat), l'extensió de la universitat a la societat, la política lingüística, i el finançament universitari català.