18 d'octubre de 2012

La gestió dels residus centra la 3a Setmana de la Sostenibilitat

. Vuit persones pedalant en bicicleta generaran l'energia del concert que oferirà Feliu Ventura
audio
El compostatge estarà present en un dels tallers. FOTO: Nick & Kirsten (sota llicència CC By-nc 2.).
[+] AMPLIAR IMATGEEl compostatge estarà present en un dels tallers/  FOTO: Nick & Kirsten (sota llicència CC By-nc 2.).
baixcorva
Aconseguir viure millor reduint el volum de productes i serveis que consumim. És el que proposaran el proper dilluns dos membres de Cal Cases, Mariona Bosch i Francesc Rota, una cooperativa d'habitatge en cessió d'ús que funciona a la comarca del Bages. Amb les seues aportacions s'obrirà la tercera edició de la Setmana de la Sostenibilitat a la Universitat de Lleida, dedicada enguany a la gestió que se'n fa dels residus, que té lloc del 22 al 27 d'octubre.

El tractament de la matèria de rebuig a la UdL centrarà una de les taules rodones previstes per dimecres, en la  que hi participaran representants de les empreses concessionàries de la neteja i restauració de la Universitat i personal dels Serveis Comunitaris.

A banda, s'han programat actes més lúdics com ara la Festa sostenible, prevista per dijous a les vuit del vespre, que comptarà amb l'actuació del cantautor Feliu Ventura. El concert no generarà cap emissió de CO2, ja que vuit persones pedalant en bicicleta proporcionaran l'energia suficient per desenvolupar l'activitat, gràcies a una iniciativa de l'empresa Música Zero.

Aconseguir viure millor reduint el volum de productes i serveis que consumim, el tractament de la matèria de rebuig, així com diversos tallers i actes festius, centraran l'edició d'enguany de la Setmana de la Sostenibilitat
Les activitats clouran amb el debat Els residus a Catalunya. Reduïm, incinerem, aboquem?, on participaran Francesc Giró (adjunt a direcció de l’Agència de Residus de Catalunya), Xabier Mikel Errekondo, (exalcalde d’Usurbil, Guipúscoa) i Josep Lluís Moner (tècnic de l’Institut de Sostenibilitat de la UPC). A més, s'han programat tres tallers: un de compostatge, un altre de reparació de bicicletes, i un darrer sobre com fer la recollida selectiva i sobre on van a parar els residus que reciclem.

Durant la setmana també es presentaran alguns dels projectes de la Comissió de Medi Ambient com el 1r Concurs d'Idees Sostenibles de la UdL, que pretén incentivar la comunitat universitària a dissenyar accions positives que ajudin a reduir l'impacte mediambiental. També el recent estrenat servei ReUdLitza, orientat a l'intercanvi d'objectes entre persones sense finalitats lucratives.