18 d'octubre de 2006

La UdL acull, per primer cop a Espanya, els portaveus dels Latin Kings&Queens i l’associació Ñeta

Els portaveus als Estats Units de les dues principals organitzacions juvenils llatines: Latin Kings & Queens, i Ñeta, King Mission i Jaime Rivera, respectivament, participaran per primer cop a Espanya –i per segon a Europa- en un acte públic. Serà en el marc de la Jornada de Debat: “Organitzacions juvenils llatines: entre Nova York i Catalunya”, que organitza la Universitat de Lleida amb el suport del Ministeri d’Educació i Ciència, la Paeria, l’Organización Cultural de los Reyes y Reinas Latinos de Catalunya i l’associació Ñeta.

Latin KingsLa jornada, que tindrà lloc el proper dilluns 23 d’octubre a l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterers del campus de Cappont, pretén presentar els primers resultats de la investigació: Identitats culturals dels joves d’origen llatinoamericà a Espanya, duta a terme per un equip de recerca vinculat a la UdL que dirigeix l’antropòleg i professor d’aquesta universitat, Carles Feixa, amb el suport del Ministeri d’Educació i Ciència. La jornada inclou també la preestrena del documental: Vida real: reyes y reinas latinos en Catalunya, d’Ambar Casals i Juan Carlos Martínez, sobre el procés de reconeixement de la recent creada Organitzación Cultural de los Reyes y Reinas Latinos de Catalunya.

Des de mitjans del 2005, s’ha dut a terme a Catalunya una experiència pionera de transformació del què abans s’anomenaven “bandes llatines” en “organitzacions juvenils”. En aquest procés, del qual se n’han fet ressò els mitjans de comunicació nacionals i internacionals, hi ha participat molt activament l’equip de recerca OJLC (Organitzacions Juvenils Llatines a Catalunya) dirigit per Carles Feixa. La jornada “Organitzacions juvenils llatines: entre Nova York i Catalunya”, organitzada pel Rectorat i el Departament de Geografia i Sociologia de la UdL, vol ser, segons els seus organitzadors “un espai de debat i reflexió sobre aquest procés”.

fletxa-grisMés informació:

Programa Jornada de debat Organitzacions juvenils llatines: entre Nova York i Catalunya