18 de gener de 2007

Condemna de les universitats de la Xarxa Vives dels atemptats contra la Universitat iraquiana d'Al Mustansariya

Xarxa d'Universitats Institut Joan Lluís Vives Davant dels atemptats perpetrats dimarts passat contra la Universitat d'Al Mustansariya, a l’Iraq, la Xarxa Vives d'Universitats ratifica, una vegada més, el compromís de les universitats a favor de la pau i la total condemna i el rebuig del terrorisme. Aquest compromís es va certificar el 3 de maig de 2001 en l'acte Les universitats per una cultura de pau i en el manifest Les universitats catalanes a favor de la pau: raons contra la guerra, amb el suport de la Xarxa.

Expressa la seua solidaritat amb els familiars de les víctimes dels atemptats contra la Universitat d’Al Mustansariya i la seua preocupació per l’agreujament de les condicions de vida a l'Irak des que, al 2003, el país va ser atacat per la coalició. Es tracta d’una preocupació que la Xarxa Vives ja va fer palesa en el seu manifest de 28 de març de 2003 davant la intervenció bèl·lica a l’Iraq.

Lamenta que no hagi estat possible una resolució pacífica del conflicte a l’Iraq des que va començar, el seus efectes negatius en les relacions internacionals, i l’extensió del conflicte a altres parts del món que s’han vist colpejades per actes terroristes.

Confia en la mediació de l’Organització de les Nacions Unides perquè aviat es restableixi la pau al Pròxim Orient sobre els fonaments dels valors democràtics.

Comunicat sobre l'atemptat a l'Iraq contra la Universitat d'Al Mustansariya
www.vives.org