18 de febrer de 2008

Estrena oficial de la nova Facultat de Ciències de l'Educació

Estrena oficial de la nova Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL
El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, va inaugurar divendres la nova Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL acompanyat, entre d'altres, de l'autor del projecte, l'arquitecte portuguès Alvaro Siza, el rector, Joan Viñas, i la degana del centre, Mar Moreno. Amb aquest nou centre al campus de Cappont, acaba un periple que va començar l'any 1991 quan en detectar-se aluminosi a l'edifici que ocupava llavors, al carrer Camp de Mart, la Facultat va haver de traslladar-se al complex de la Caparrella, en unes instal·lacions cedides per la Diputació. Finalment, el passat dia 4, els 1.381 alumnes amb què compta el centre, ja van poder començar les classes del segon semestre estrenant les noves instal·lacions. L'edifici, de tres plantes, i amb una superfície de 6.660 metres quadrats, ha estat finançat per la Generalitat de Catalunya, el Banco Santander i la Diputació de Lleida.

Tant Montilla, com Viñas i la resta d'autoritats presents, van elogiar l'edifici de Siza, del qual van dir que enriqueix el patrimoni arquitectònic de la ciutat
Tot i que l'autor del projecte, Alvaro Siza, va demanar disculpes als usuaris perquè encara falten detalls com la urbanització dels jardins exteriors i alguns acabats, tant el president de la Generalitat, com el rector i la resta d'autoritats presents, van elogiar l'edifici de Siza, del qual van dir que enriqueix el patrimoni arquitectònic de la ciutat. Segons va precisar l'arquitecte, la Facultat de Ciències de l'Educació, que s'ha concebut tenint en compte el clima de Lleida, així com el color i la disposició de la resta d'edificis del campus, no és un edifici car. El cost de l'obra ha estat de 10,4 milions d'euros, 0,2 milions més del què estava previst, i que la resta de despeses fins arribar als 14,1 milions de cost global inclouen les llicències, els honoraris i la urbanització.

Per la seua part, el president de la Generalitat, que va afirmar que la nova Facultat de Ciències de l'Educació consolida el campus de Cappont i la Universitat de Lleida, va instar la societat a valorar més els seus docents i als estudiants a esforçar-se més "perquè han de donar resposta al nivell de recursos que la societat posa a la seua disposició". En aquest sentit, Montilla va afirmar que en 4 anys ha augmentat un 11% el pressupost destinat a universitats i que això ha de traduir-se en una millora de la qualitat. D'altra banda, el rector va reclamar més inversions en recursos humans, així com la posada en marxa del màster de secundària, actualment aturat perquè encara no està aprovada la normativa legal que l'ha de regular.

Estrena oficial de la nova Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL
Alvaro Siza, l'arquitecte autor del projecte, el rector de la UdL, Joan Viñas, i la degana del centre, Mar
Moreno, amb el president Montilla i la resta d'autoritats

MÉS INFORMACIÓ