18 de desembre de 2008

Robots equipats amb làser per operar en la foscor, protagonistes al caucus 2008 que ha tingut lloc a Cappont

Caucus de Robòtica a la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Els participants han completat un recorregut per un petit circuit de proves salvant diversos obstacles
Enginys mòbils equipats amb un làser bidimensional per poder operar en la foscor absoluta i una càmera motoritzada per veure què està passant al seu entorn han estat els protagonistes del caucus que el Grup de Robòtica de la UdL ha realitzat a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. En l'activitat han pres part sis alumnes d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes de l'Escola Politècnica Superior, que havien dedicat unes 130 hores a la formació necessària per programar els seus robots. Els participants han completat un recorregut per un petit circuit de proves, salvant diversos obstacles.

L'encarregat de presentar l'activitat ha estat el periodista del TV3 Francesc Latorre, director de les retransmissions de la Fòrmula 1 a la cadena catalana durant el darrer campionat mundial. Com és habitual en aquests caucus de robòtica, els assistents han contribuït a decidir el guanyador amb els seus aplaudiments. Els decibels registrats es restaven del temps que cada estudiant trigava en completar el circuit. El millor ha estat Albert Guillamet, alumne de tercer curs.
.