17 de novembre de 2009

Un treball de la UdL guanya un premi al 2on Congrés Iberoamericà de Ciència de les Males Herbes, celebrat a Lisboa
audio
Barbara Baraibar, del Grup de Recerca en Malherbologia de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Bárbara Baraibar
L'estudi La depredació de llavors de males herbes en cereals d'hivern, del grup de recerca de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la UdL, ha estat guardonat amb el premi que la revista Phytoma atorga al millor treball presentat en el marc d'aquesta trobada professional. El signen Bárbara Baraibar, Paula Westerman, Eva Carrion i Jordi Recasens, tots ells membres del grup de Malherbologia de la Universitat de Lleida.

El treball premiat quantifica la intensitat de depredació de les llavors de males herbes per part de rosegadors i formigues durant diferents moments de l'any en camps de cereals. Aquest procés es presenta com una part significativa de la biodiversitat funcional del sistema agrícola. Els experts analitzen la importància ecològica del seu protagonisme en la demografia poblacional de les males herbes.