17 de març de 2011

Jaume Lloveras aposta per una Universitat amb més sensibilitat social

. "Volem guanyar les eleccions i tenim equip per fer-ho", afirma
audio
Jaume Lloveras, candidat a rector de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEJaume Lloveras amb el seu equip, en l'acte de presentació de la candidatura al rectorat
FOTO: UdL
El catedràtic de Producció Vegetal i Ciència Forestal, Jaume Lloveras, que avui ha presentat la seua candidatura a les properes eleccions al rectorat de la UdL, ha afirmat que un dels trets diferenciadors del seu programa serà "una sensibilitat espacial envers els temes socials". En un acte que ha tingut lloc a l'edfici del Rectorat, seu de la Facultat de Lletres, l'exdirector de l'ETSEA, ha insistit en que cal una universitat compromesa amb els pobles empobrits i el desenvolupament humà.

Aquest és un dels eixos del seu programa que aposta per la internacionalització de la institució i, per tant -ha dit-, per la formació de la comunitat universitària (professorat, personal d'administració i serveis i estudiantat) en centres estrangers com a via per guanyar visibilitat arreu i "aconseguir figurar en les llistes de les bones universitats".

Lloveras, que ha insistit en les possibilitats d'èxit de l'equip que encapçala, ha reconegut que els temps que estem vivint són difícils però que això l'esperona encara més a acceptar el repte. El catedràtic, que ha iniciat la presentació amb una defensa de les titulacions de la Facultat de Lletres davant les darreres crítiques del conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz, ha afirmat que, malgrat ser una universitat petita "ens coneixem poc". "Estem massa tancats cadascú en els nostres campus". És per això que proposa un espai d'interacció entre els diferents centres per afavorir el sentiment de pertinença a la UdL. I una manera de fer-ho, ha suggerit, podria ser el carril bici.

Quant al professorat, ha insistit en el fet que existeix un desequilibri pel que fa a les càrregues docents i de recerca. En aquest sentit, ha defensat un pacte de dedicació acadèmica, en el marc del nou estatut del personal docent i investigador, que permeti promocionar en igual mesura docents i investigadors -sempre i quan s'acrediti la dedicació i la innovació en cadascun d'aquest àmbits.

Lloveras ha defensat un pacte de dedicació acadèmica, en el marc del nou estatut del personal docent i investigador, i la creació d'un gabinet d'assessorament a l'estudiantat dedicat a temes d'inserció laboral
També ha anunciat la creació d'un gabinet d'assessorament a l'estudiantat dedicat a temes d'inserció laboral que els faciliti les eines per buscar i trobar feina. En aquesta línia, ha afegit que es farà un seguiment de l'alumnat, sobretot del dels nous graus, quant a l'ocupació, així com de l'aplicació de tots els plans d'estudi per incorporar, dins la mesura del possible, més recursos i professorat.

El seu equip està integrat pels actuals vicerectors Carme Figuerola i Pere Solà (Facultat de Lletres), Jordi Garreta i Conxita Vendrell (Facultat de Ciències de l'Educació), Josep Maria Miret (Escola Politècnica Superior), Cristina Vega i Fernando López-Gatius (ETSEA), Daniel Sanchis (Facultat de Medicina) i Núria Camps i M Àngels Cabasés (Facultat de Dret i Economia).

Candidatura Jaume Lloveras