17 de març de 2009

Un llibre de la UdL que es presenta a la Fira de Sant Josep de Mollerussa busca millorar els sistemes de producció agrícola mitjançant el treball del sòl

Treballar el sòl. Un art per descobrir, d'Edicions de la Universitat de Lleida
Els autors volen dignificar la figura del pagès
Edicions de la Universitat de Lleida acaba de publicar Treballar el sòl. Un art per descobrir, una obra que té com a objectiu principal orientar possibles millores en els sistemes de producció agrícola, tant dels cultius herbacis extensius com dels arboris i els hortícoles. La professora de la UdL Àngela Bosch, l'enginyer agrònom Pere Porta i l'enginyer tècnic agrònom Jaume Torres signen aquest llibre que es presentarà dissabte, 21 de març, en el marc de la 137ena Fira de Sant Josep de Mollerussa.

Amb àmplia experiència com a investigadors i assessors en l’àrea de la fitotècnia, els autors expliquen les bases tècniques i científiques que guien el treball del sòl a través d'exhaustives observacions de camp sobre cada tipus de treball. L'obra també inclou indicacions sobre què fer en casos concrets a l’hora de treballar els terrenys o aspectes normatius que regulen el seu maneig.

Treballar el sòl. Un art per descobrir s'adreça a un públic general, ja sigui interessat en la matèria com a bé del patrimoni cultural o bé per l’i nterès en la producció agrícola. Els autors defensen que les persones que treballen la terra són elements claus en la preservació del sòl per a les generacions futures. Per això, el llibre pretén contribuir a fer un país més respectuós vers els seus béns i vers les persones que gestionen el territori.