17 de juny de 2009

Representants d'universitats africanes es "formen" a la UdL. L'ACUP posa en marxa un programa de desenvolupament institucional i formació en gestió universitària amb Àfrica

Els representants africans, al curs de gestió universitària de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Els representants africans, al curs
Professorat i personal de les universitats Nacional de Guinea Equatorial, Antananarivo (Madagascar), Cheikh-Anta Diop (Senegal), Yaounde I (Camerun) i Eduardo Mondlane (Moçambic) han participat avui en un curs en gestió de la formació i de la recerca impartit per professorat i personal de la UdL. Es tracta d'un dels tres mòduls formatius del Programa de desenvolupament institucional i de formació en gestió universitària amb Àfrica, engegat per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Institut Catalunya-Àfrica, que té lloc fins al proper 19 de juny en diferents universitats catalanes.

Aquest projecte, que compta amb el suport de les agències catalana i espanyola de cooperació, pretén fomentar la formació i el desenvolupament professional de directius i gestors universitaris mitjançant activitats de formació i de desenvolupament professional, estades i mobilitat de directius i gestors universitaris, així com la creació de xarxes de coneixement. La formació que s'imparteix aquests dies als representants africans s'ha adaptat als interessos i les necessitats que han expressat les pròpies universitats africanes.

Per la seua part, els participants al programa han expressat el seu desig d'intercanviar experiències pel que fa a la gestió universitària així com establir xarxes de col·laboració entre les universitats del nord i del sud per solucionar problemes.