17 de desembre de 2012

. Helena Marsellès firma la recerca sobre seguretat alimentària a Nicaragua
audio
Premi Paris Tech per Helena Marsellès / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEMarsellès, durant el seu treball de camp a Nicaragua / FOTO: H.M.
baixcorva
La doctora per la Universitat de Lleida (UdL) i per AgroParisTech Helena Marsellès ha estat guardonada amb un dels Premis de Tesis ParisTech 2012,  que atorga l'antic Institut de Ciències i Tecnologia de la capital francesa, per una recerca sobre les Conductes d'afrontament femenines i equitats de gènere en la seguretat alimentària i nutricional a Nicaragua, realitzada sota la direcció d'Antoni Colom (UdL), Jean Vincent i  Martine Padilla. La seua tesi és una de les tres seleccionades d'entre un total de 632. Cadascun dels premiats rep 3.000 euros.

L'objectiu d'aquest reconeixement és distingir joves investigadors que, amb treballs d'alta qualitat, aconsegueixen un avenç en la recerca científica, tecnològica o social. En la mateixa convocatòria, a banda de Marsellès, el jurat encapçalat pel vicepresident de l'Acadèmia de les Tecnologies, Gérard Roucairol, va premiar el doctor Rémi Geiger, per una tesi sobre un sensor inercial a ones de matèria aerotransportada; i el doctor François Sylla, per un treball sobre acceleració d'ions per làser-plasma.

Premi Paris Tech per Helena Marsellès / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Roucairol, Marsellès, Sylla i Geiger / FOTO: AgroParisTech
baixcorva
El concurs es va centrar en les 632 tesis defensades durant l’any 2011 a les ‘Grandes Écoles’ de ParisTech. La d'Helena Marsellès és la primera de l'àmbit d'Humanitats i Ciències Socials que reconeixen aquests Premis.