16 de maig de 2011

Una agència de viatges per a clients amb discapacitat, guanya el Concurs de projectes d'emprenedoria

. Accestour és una idea de negoci de quatre estudiantats d'Empresarials
audio
Concurs projectes emprenedoria. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Maite Camí, Àngel Miró, Marc Planes i Irene Badia / FOTO: UdL

Irene Badia, Maite Camí, Àngel Miró i Marc Planes han resultat els guanyadors del I Concurs de projectes d’emprenedoria d’estudiants universitaris, que convoca el Vicerectorat d’Estudiantat en col·laboració amb el Trampolí Tecnològic, la Facultat de Dret d’Economia de la UdL i el Ministeri d’Educació amb l'objectiu d'impulsar idees de negoci entre l'estudiantat universitari. Els guardonats, que cursen tercer d'Empresarials, rebran un premi de 2.500 euros que ha d'anar destinat a l'anàlisi i l'estudi de viabilitat del seu projecte, una agència de viatges especialitzada en clients amb discapacitats físiques.

Accesotour donaria un servei adaptat a les necessitats de cadascun dels seus potencials clients, oferint-los trasllats en vehicles adaptats, estades en hotels preparats per acollir aquestes persones, així com acompanyats durant tot el viatge, si s'escau. A més de l'oficina que s'ubicaria a Lleida ciutat, Accesotour oferiria també els seus serveis (excursions d'un dia o viatges més llargs) a través de la seua pàgina web.

Concurs projectes emprenedoria. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGENerea Vigara i Anna Garcia, menció honorífica pel projecte JubiCat / FOTO: UdL

El jurat, integrat per experts de la UdL, ha valorat el nivell d'implicació dels emprenedors en el projecte, la seua viabilitat real, la potencialitat d'internacionalització, la responsabilitat social del mateix i la innovació de la proposta. També ha decidit atorgar per unanimitat una menció honorífica al projecte JubiCat, del qual són autores Nerea Vigara i Anna Garcia, alumnes de 5è curs de la doble titulació en Dret i Empresarials. El seu projecte proposa un conjunt de serveis integrats destinats a les persones grans, com ara, tràmits legals, gestió sanitària, viatges i activitats lúdiques, servei d'acompanyament o tallers en noves tecnologies.

En total han estat quatre les idees de negoci que s'han presentat en aquesta primera edició del concurs. Les altres dos: E-DU-K i Re-envàs han estat realitzades per alumnat de l'Escola Politècnica Superior i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, respectivament.