16 de juliol de 2010

Iberus reforçarà els vincles transfronterers per a la segona fase del Campus d'Excel·lència Internacional

. Els rectors de les universitats integrants del projecte confien que el seu serà un dels escollits
audio
Projecte Campus d'Excel·lència Iberus. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Julio Lafuente, Joan Viñas, José Mª Martínez de Pisón i Manuel José López
El projecte Iberus, campus d'excel·lència internacional de la Vall de l'Ebre, reforçarà els vincles transfronters per intentar superar la segona fase de la convocatòria del programa Campus d'Excel·lència Internacional (CEI 2010) del Ministeri d'Educació. Així ho ha anunciat el rector de la Universitat de Saragossa, coordinadora del projecte, Manuel José López, després de la trobada que han mantingut avui a la UdL els màxims representants de les universitats que l'integren: Lleida, la Rioja, Pública de Navarra i Saragossa.

Aquesta és la primera reunió de treball de l'Iberus després que es fessin públics els resultats de la primera fase del CEI, on aquest projecte va obtenir el quart lloc. Manuel José López ha explicat que incorporaran línies de col·laboració amb les universitats de Tolosa i Pau, aprofitant que en dos anys han de tenir enllestit un projecte de campus transfronterer amb aquests centres francesos. El programa per aquest campus transfronterer va rebre una subvenció de 80.000 euros en la primera fase del CEI.

Tant Joan Viñas (rector de la UdL), com Manuel José López, com Julio Lafuente (rector de la Universitat Pública de Navarra) i José Mª Martínez de Pisón (rector de la Universitat de La Rioja) s'han mostrat esperançats que Iberus sigui un dels projectes seleccionats, tot i que no han amagat aconseguir-ho serà molt complicat. El proper 16 de setembre és la data límit per a presentar la memòria en anglès i a finals d'octubre se sabran els resultats.

Tots els rectors han mostrat avui la seua satisfacció per haver superat la primera fase i han destacat el paper clau de la Universitat de Lleida com impulsora d'aquest campus.