16 de juliol de 2009

La UdL realitza un curs a La Seu per aprendre a orientar-se en llocs desconeguts a través del GPS

Curs de Resolució de conflictes. Universitat d'Estiu de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Alumnes aprenent a utilitzar el GPS
Trobar el camí en paratges inhòspits amb els sistemes de posicionament global (GPS) i les eines cartogràfiques disponibles a Internet. Aquest és l'objectiu bàsic d'un curs de la Universitat d'Estiu de la UdL que es desenvolupa avui i demà a La Seu d'Urgell. Rumb nord. Guia d'orientació i de lectura de mapes per a usuaris de GPS, organitzat pel Servei Cientificotècnic de Cartografia i SIG de la Universitat de Lleida, se centra en les noves tecnologies d'informació geogràfica per preparar itineraris de sortides i viatges.

L'objectiu principal del curs és introduir l'alumnat de manera amena en l'orientació sobre el territori mitjançant els receptors GPS i les eines cartogràfiques disponibles a la xarxa, com ara el Google Earth. A tall d'exemple, es poden planificar excursions a la muntanya o rutes amb bicicleta per indrets desconeguts pels usuaris. Aquest divendres, 17 de juliol, els participants faran una sortida a l'ermita de Sant Antoni, per posar en pràctica els coneixements adquirits. La ruta començarà a les 9 del matí, amb sortida des de l'IES Joan Brudieu.

Un cop finalitzades les classes teòriques i pràctiques, els alumnes d'aquest curs d'estiu de la UdL hauran d'estar en condicions d'elaborar rutes, dissenyar itineraris, descarregar informació topogràfica, guardar els punts capturats a través dels receptors de GPS i visualitzar-los sobre la base cartogràfica.