16 de gener de 2012

GlobaLleida redueix un 21% el seu pressupost per al 2012

. El consorci econòmic, en què participa la UdL, retalla un 10% el sou dels directius
audio
GlobaLleida. Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGELa reunió va tenir lloc al Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat FOTO: Ramon Gabriel (GlobaLleida)
baixcorva
El Consell General de GlobaLleida ha aprovat, a proposta del Comitè Executiu, el pressupost per al 2012, que ascendeix a 750.000€. Això suposa una reducció del 21% respecte a l'any anterior. Els diners els aportaran, a parts iguals, la Diputació de Lleida i l'Ajuntament. El consorci gestionarà uns fons de 7 milions d'euros, que corresponen a la suma de les quantitats assignades als ens que absorbeix: el Consorci de Promoció Econòmica i l'Institut Municipal d'Ocupació (tots dos dependents de la Paeria) i el Patronat de Promoció Econòmica i el CEEI Lleida (de la corporació provincial). L'equip directiu es rebaixarà el sou una mitjana del 10%, a proposta del conseller delegat, Xavier Pont.

Tant el Comitè Executiu com el Consell General han tirat endavant la modificació dels Estatuts de GlobaLleida per tal de donar entrada als consells comarcals de les terres de Lleida i al Conselh Generau d'Aran en aquests dos òrgans de govern del consorci, amb quatre representants. La modificació implica dos canvis importants com són la fusió de la Comissió de Participació i de la Comissió Territorial en el Consell Assessor com a nou òrgan de participació i assessorament en l'estratègia d’actuació econòmica i social de GlobaLleida amb el territori, i la incorporació dels consells comarcals en els seus òrgans de govern.

GlobaLleida. Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEFoto de grup després de la reunió a Barcelona FOTO: Ramon Gabriel (GlobaLleida)

baixcorva
Les reunions ha tingut lloc la mateixa setmana en què responsables de les institucions patrones de GlobaLleida han presentat la iniciativa al president de la Generalitat, Artur Mas, en una visita a Barcelona. El Govern "considera que és un gran projecte per a tot Catalunya i un model a seguir per altres territoris", segons va explicar el president del consorci, Antoni Brufau. La Generalitat no formarà part de l'ens com a patrona, però sí que hi participarà donant suport a les iniciatives que impulsi.