16 d'abril de 2012

Prop de 300 lingüistes d'arreu del món, en un congrés a la UdL

. L'era de la globalització centra la trobada, que tindrà lloc a partir de dijous
audio
Rectorat de la Universitat de Lleida
Els experts es donaran cita al Rectorat / Foto: UdL
baixcorva
Prop de 300 lingüistes de tot el món participaran a partir del proper dijous en el trentè Congrés Internacional de l'Associació Espanyola de Lingüística Aplicada (AESLA),  que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) durant tres dies. Experts d'arreu d'Europa, els Estats Units, Mèxic, Japó, Xina, Malàisia i Egipte -entre altres indrets- prendran part en una trobada que té com a epígraf general La Lingüística aplicada en l'era de la globalització.

Entre els ponents, destaquen Vivian Cook, catedràtic emèrit de la Universitat de Newcastle (Regne Unit); Christiane Fellbaum, investigadora sènior de la Universitat de Princeton (Estats Units) i fundadora de Wordnet Global; i Jean-Marc Dewaele, catedràtic de la Universitat de Londres i president de l'Associació Europea de Segones Llengües-EUROSLA. La conferència plenària de la inauguració anirà a càrrec del catedràtic de Lingüística Aplicada de la Universitat de Barcelona, Lluís Payrató.

Les sessions d'aquest congrés d'AESLA prestaran especial atenció a l'estudi de la comunicació en entorns multilingües i multiculturals, així com a la superació de les barreres lingüístiques. Entre els temes sobre la taula trobem la comunicació intercultural, la psicologia del llenguatge, els avenços en el camp de la lexicografia per a aprenents de segones llengües, la traducció i el tractament sociolingüístic de les llengües minoritàries i en regressió respecte a una altra majoritària.