15 de maig de 2012

El PCiTAL acull 22 projectes de recerca

. La UdL investiga aliments que previnguin riscos de malalties cròniques
audio
PCiTAL. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEFernández, amb Planas i Badia / FOTO: PCiTAL
La Universitat de Lleida (UdL) investiga la viabilitat d'aliments que previnguin riscos de malalties cròniques en el marc del projecte HENUFOOD, que lideren els professors de la Facultat de Medicina Manuel Portero i Reinald Pamplona. Hi participen onze hospitals i centres d'investigació de l'Estat espanyol, amb el suport de nou empreses. És una de les 22 recerques que es duen  a terme en el marc del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), segons segons el balanç que ha presentat el president del PCiTAL i rector de la UdL, Roberto Fernández, acompanyat pel director científic del parc, Santi Planas, i el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, Ferran Badia.

L'activitat científica del PCiTAL s'ha mantingut malgrat la crisi econòmica, al mateix temps que la xifra d'empreses instal·lades al Parc ha augmentat un 12,5% durant el 2011 respecte a l'any anterior.  Fernández ha destacat la vinculació entre investigació i innovació al Parc com a "garantia que el territori de Lleida aposta per la modernitat" i que "no perdrà la tercera revolució industrial". També ha remarcat que "els eixos que  vertebraran el dinamisme científic del Parc en els propers anys tenen a la Universitat com a part fonamental". Entre els projectes de futur, destaca la planta pilot de tecnologia d'aliments, que es troba en fase d'execució. Permetrà desenvolupar nous productes en línies de quarta i cinquena gamma.

El PCiTAL compta amb 65 empreses i entitats ubicades a les seues instal·lacions, que sumen 1.100 treballadors (amb un augment del 13% en l'últim any). Els principals sectors representats són l'alimentari, el biotecnològic, els equipaments agroindustrials, les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i les energies renovables.

L'activitat científica del PCiTAL s'ha mantingut malgrat la crisi econòmica; compta amb 65 empreses i entitats ubicades a les seues instal·lacions, que sumen 1.100 treballadors (amb un augment del 13% en l'últim any)
Una desena de grups de recerca i centres de difusió tecnològica de la UdL estan vinculats al Parc Científic. Es tracta del Grup d'Art i Cultura d'Època Moderna; el d'Energia i Maquinària Agroindustrial (GREA); el d'Agricultura de Precisió, Agròtica i Agrotecnologia (GRAP); el de Biotecnologia Vegetal Aplicada; el Centre Nutren-Nutrigenòmics; el Centre de Desenvolupaments Biotecnològics i Agroalimentaris; el grup de Tecnologies Innovadores per a l'Obtenció d'Ingredients i Productes Agroalimentaris; el de Control Integrat de Plagues Agrícoles i Forestals; el de Post collita; el de Planificació del Paisatge, Gestió Forestal i Conservació de la Biodiversitat; i el d'Interacció Persona-Ordinador i Integració de Dades.