15 de juliol de 2010

Josep Bou ensenya a La Seu d'Urgell, dins la Universitat d'Estiu de la UdL, com es retrata una ciutat
audio
Josep Bou a la universitat d'estiu de la Universitat de Lleida. com retratar a una ciutat
[+] AMPLIAR IMATGEEl fotògraf ha treballat per publicacions com El País, Cosmopolitan o Marie Claire

La quinzena d'alumnes inscrits en el taller que imparteix el fotògraf igualadí Josep Bou a La Seu d'Urgell aprenen les claus per abordar projectes fotogràfics de temàtica urbana d'una manera eficient. És en el marc del curs Retrat d'una ciutat, de la 18a Universitat d'Estiu de la UdL.

Bou, membre fundador de l'Associació de Fotògrafs Professionals d'Espanya i medalla d'or del Festival de Nova York, creu que retratar una ciutat és una de les formes més completes d'aplicar les característiques creatives de la fotografia a un objectiu temàtic concret. Segons ell, documentar-se prèviament sobre el tema a fotografiar és bàsic per a aquest tipus de projectes, dels quals diu que, com qualsevol instantània, han d'aconseguir comunicar. "Si una fotografia no comunica sensacions, inquietuds, no serveix de res", conclou.

Josep Bou, creador i director del certamen anual Passanant Foto, ha col·laborat amb importants publicacions espanyoles i europees (Stern, La Foto, El País, La Vanguardia, Marie Claire, Cosmopolitan, etc), la seua obra s'ha pogut veure en noranta exposicions, entre elles Sonimag i la Primavera Fotogràfica. Amb vuit llibres publicats, aquest fotògraf que ha fet d'assessor de Kodak i Agfa, ha exercit també de director de fotografia en documentals, videoclips d'artistes com ara Carlos Núñez, Manolo Garcia, Vicente Amigo o Estopa, i diversos espots publicitaris.

El taller que imparteix a la Universitat d'Estiu de la UdL permetrà als alumnes realitzar un projecte fotogràfic sobre La Seu d'Urgell, els resultats del qual es presentaran en una exposició a la capital de l'Alt Urgell en la Universitat d'Estiu del proper any.