15 de febrer de 2013

L'EPS organitza, per segon any consecutiu, la First Lego League de Lleida

. Prop de 200 estudiants competiran a la UdL amb els seus robots per millorar la vida de la gent gran

Lego League. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEParticipants en l'edició del 2012 a la UdL / FOTO: UdL
baixcorva
Senior solutions, és a dir, solucions per a la gent gran, és l'eix vertebrador de la nova edició de la First Lego League, la segona edició de la fase local de la qual tindrà lloc dissabte des de les 9.30h fins a les 14.00h a l'Auditori del Centre de Cultures de la UdL. Aquesta competició robòtica d'àmbit internacional, impulsada a Espanya per la Fundació Scientia, té com a objectiu promoure valors com la creativitat, la innovació, l'emprenedoria i l'esperit d'equip a través de l'interès per la ciència i la tecnologia. La passada edició va estar dedicada a la seguretat alimentària, amb el lema Food factor.

La fase local de Lleida aplega 20 equips de joves d'entre 10 i 16 anys. Enguany, un total de 190, 30 inscrits més que en l'edició anterior, de 19 centres educatius de les comarques de Ponent i la Franja. A més, 80 voluntaris entre professorat, estudiantat i personal d'administració i serveis de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i les facultats d'Infermeria, Ciències de l'Educació, Dret i Economia i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL participen en l'organització i desenvolupament de les proves. D'una banda, la presentació del projectes de recerca centrats en les solucions creatives per a fer més fàcil la vida de la gent gran i les tradicionals proves contra-rellotge amb robots programables construïts amb LEGO. Enguany, els participants, han hagut de trobar un company d'equip major de 60 anys que els ajudat a identificar els reptes amb els què la gent gran es troba en la seua vida diària. En aquest sentit, personal de la Facultat d'Infermeria de la UdL, van oferir una xerrada als participants per orientar-los en els seus projectes.

A Catalunya tindran lloc 6 tornejos, 18 a tot l'Estat espanyol. Un total de 35 equips es classificaran per disputar la final estatal els propers 16 i 17 de març a Tarragona. Els premiats tindran l'oportunitat de participar en tornejos internacionals com el World Festival de St. Louis del 24 al 27 abril 2013 o l'Open European Championship que se celebrarà al juny de 2013. Aquest any hi estan inscrits més de 200.000 participants arreu del món procedents de més de 60 països.