14 de maig de 2013

Les Universitats catalanes, perplexes per la denominació de la llengua a la Franja de Ponent

COMUNICAT DE LA COMISSIÓ DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA DEL CONSELL INTERUNIVERSITARI DE CATALUNYA:

Consell Interuniversitari de Catalunya / Universitat de Lleida / UdL
baixcorva
"La Comissió de Política Lingüística del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), reunida aquest matí amb la presència de representants de totes les universitats catalanes (tant públiques com privades) i presidida per la rectora de la Universitat de Girona, Anna Maria Geli, ha aprovat el següent comunicat:

1. En relació a la recent llei de llengües de la comunitat aragonesa, la Comissió vol expressar la seva perplexitat sobre la introducció de noves denominacions per a referir-se a llengües de llarga història i tradició.

2. La Comissió també lamenta que el rigor científic quedi desplaçat per plantejaments ideològics.

Cal recordar que el Parlament aragonès va aprovar la setmana passada la llei de llengües on s'utilitza l'expressió Llengua Aragonesa Pròpia de l'Àrea Oriental (LAPAO) i Llengua Aragonesa Pròpia de les Àrees Prepirinenca i Pirinenca (LAPAPiP) per referir-se al català i l'aragonès, respectivament".