14 de maig de 2010

Medicina col·laborarà amb el Pirineu per millorar hàbits alimentaris i potenciar productes locals
audio
Medicina de la Universitat de Lleida col·labora amb el Pirineu
[+] AMPLIAR IMATGE Participants a la reunió del programa de col·laboració amb l'Alt Pirineu i l'Aran
La Facultat de Medicina de la UdL posarà en marxa un programa de col·laboració amb l'Institut per al Desenvolupament i Promoció de l'Alt Pirineu i l'Aran (IDAPA) per tal de millorar aspectes relacionats amb la nutrició en aquestes comarques. D'una banda, un nutricionista de la Universitat de Lleida s'encarregarà, a partir del curs vinent, d'assessorar i modificar hàbits alimentaris tant d'escolars com de la gent gran. De l'altra, s'estudiaran possibles línies de recerca per detectar els aspectes beneficiosos per a la salut de productes naturals del territori.

Aquestes són les principals conclusions d'una reunió celebrada a Erill la Vall en què han participat el degà de la Facultat de Medicina, Joan Ribera; els professors de Nutrició Humana i Dietètica José Serrano i Dídac Maurici; el director de l'IDAPA, Arcadi Castillo; el responsable de la regió sanitària de l'Alt Pirineu i l'Aran, Victorià Peralta; representants de consells comarcals i empresaris de la zona.

El degà de Medicina ha explicat que la figura del nutricionista permetrà fer un servei social assessorant i corregint els hàbits alimentaris, des de les escoles a les residències d'avis. També col·laborarà amb els restaurants per ajudar-los a confeccionar plats amb un alt valor nutritiu i que, al mateix temps, posin en valor els productes autòctons. Precisament, Ribera ha insistit que la recerca pot incidir en detectar què tenen aquests productes naturals que beneficien la salut. En aquest sentit, Peralta ha destacat productes com la carn, la llet, els formatge o els embotits que s'elaboren en aquesta zona.

De la seua banda, el director de l'IDAPA ha anunciat que una part d'aquest projecte es finançarà amb el patrocini d'empreses agroalimentàries de les comarques del Pirineu. Per això, l'Administració buscarà la implicació de la majoria de teixits socials per tirar endavant aquesta col·laboració amb la UdL.