13 de novembre de 2007

La UdL impartirà estudis de grau en Ciències i Salut Animal i Veterinària compartida amb la UAB

Campus de l'ETSEA de la Universitat de Lleida
El Consell Interuniversitari de Catalunya va decidir ahir autoritzar la impartició, el proper curs acadèmic a la UdL, dels estudis de grau en Ciències i Salut Animal. Es tracta d'una titulació oficial que oferirà en exclusiva, a Catalunya i a l'Estat, la Universitat de Lleida i que actualment s'imparteix en altres països europeus i també als Estats Units. La UdL preveu iniciar aquests estudis el proper curs acadèmic, un cop estiguin elaborats i avaluats els plans d'estudis. Aquest grau, especialitzat en animals d'engreix, tindria entre 60 i 80 places d'inici i està previst que s'ubiqui al campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.

D'altra banda, el Consell Interuniversitari va concedir a la UdL la titulació de Veterinària, compartida amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquesta titulació de grau es podrà obtenir cursant dos anys més i permetrà als estudiants assolir ambdós titulacions de grau: Ciències i Salut Animal i Veterinària, amb un títol expedit per les dos universitats.

Segons la vicerectora de Docència, Isabel del Arco, "la Universitat de Lleida es reafirma amb aquestes titulacions com la universitat de referència agroalimentària del sistema universitari català, sumant els esforços de la comunitat universitària amb les del nostre sector productiu per donar resposta a les necessitats que aquest ens havia manifestat". Així mateix, "aquest títol conjunt amb la UAB, a la qual agraim la seua disponibilitat i generositat per fer realitat aquesta titulació compartida, expressa la voluntat de la UdL de col·laborar en la construcció del sistema universitari català".

A més dels dos títols concedits, el proper curs acadèmic s'impartiran a la UdL les titulacions d'Història, Història de l'Art i Geografia segons marquen les directrius de l' Espai Europeu d'Educació Superior. Aquestes titulacions formen part de la vintena de carreres adaptades a Europa que oferiran el curs 2008-2009 les universitats públiques catalanes.