13 de maig de 2005

Més de trenta cursos en la tretzena edició de la Universitat d'Estiu

La Seu d'Urgell acollirà del 12 al 22 de juliol propers una nova edició de la Universitat d Estiu de la UdL, que enguany arriba a la seua tretzena edició. Malgrat que a la capital alturgellenca es concentren la major part dels cursos (25), altres indrets del territori de Ponent n'acullen, com ara Tremp, (2), Solsona, (2), Erill la Vall, (1), i Arbeca (1).

El total de 31 cursos, amb temàtiques que abracen l'art i les humanitats, el dret, l'economia i la política, la informàtica, la llengua i la literatura, l'ensenyament i la didàctica, el medi ambient, la tecnologia o la salut i l'alimentació, combinen les sessions teòriques amb activitats eminentment pràctiques com ara debats, exposicions, excursions, visites a empreses, tallers o ús de les noves tecnologies.

Com a novetat d'enguany destacar el curs "Pirineu: vida i cultura", dirigit als alumnes de les aules universitàries per a la gent gran. La UdL compta amb un total de quatre aules per a la gent gran, a Lleida, Cervera, Tàrrega i Balaguer, que apleguen cada any al voltant de 600 alumnes. Amb aquest curs, dirigit especialment a aquest alumnat, s'enceta així una nova línia de la Universitat d Estiu de la UdL.

D'altra banda, destacar també el curs dedicat a les Homilíes d'Organya -textos considerats per a molts com els primers escrits en llengua catalana-, que compleixen enguany el 800 aniversari. Aquest curs, en col·laboració amb el Consell Comarcal de l'Alt Urgell i l'Ajuntament d'Organyà, es reforça amb la conferència inaugural de la tretzena edició de la Universitat d'Estiu que enguany pronunciarà el catedràtic de Filologia Catalana de la Universitat de Girona, Albert Rossich i que versarà sobre la llengua catalana com a producte de la seua història.

També participen i col·laboren en els cursos altres entitats i insitucions com ara la Creu Roja o el Museu d'Art Nacional de Catalunya, el director del qual, Eduard Carbonell, serà l'encarregat d'obrir el curs Pintura mural i arquitectura a la seu del propi MNAC.

Destacar també el taller de fotografia, un curs clàssic en els edicions de la Universitat d Estiu, que impartirà el fotògraf i corresponsal de la Nacional Geografic Society, Tino Soriano.

El període de matrícula comença el proper 18 de maig fins a l 11 de juliol. Els alumnes que s'inscriguin abans del 17 de juny gaudiran d'un descompte del 15%. La darrera edició de la Universitat d'Estiu va comptar amb 358 matriculats.