13 de juliol de 2009

L'astronomia protagonitza la lliçó inaugural de la Universitat d'Estiu de la UdL

. La dissetena edició bat rècords amb més de 900 alumnes matriculats
audio
Salvador Ribas pronuncia la conferència inaugural de la Universitat d'Estiu de la UdL Salvador Ribas a la conferència inaugural de la Universitat d'Estiu 2009
La fascinació de l'ésser humà per l'Univers que l'envolta serà el fil conductor de la lliçó inaugural de la dissetena Universitat d'Estiu de la UdL, que arrenca oficialment aquest dimarts a La Seu d'Urgell. El director científic del Parc Astronòmic del Montsec, Salvador J. Ribas, pronunciarà la conferència Astronomia: una imatge... més que mil paraules en un acte que tindrà lloc al Centre Cívic El Passeig de la capital alturgellenca, a partir de les vuit del vespre.

Ribas farà un repàs a algunes de les imatges més emblemàtiques en la història de l'astronomia, "segurament la branca de la ciència més antiga de totes des d'aquell home primitiu que es quedava fascinat veient els estels com a petits punts de llum", explica. El director científic del Parc Astronòmic del Montsec analitzarà de quina manera cadascuna de les imatges ha representat un salt en el coneixement i en la concepció de l'Univers en què vivim.

De forma paral·lela, i al mateix centre cívic El Passeig, s'inaugurarà l'exposició La Seu del Món, sobre la immigració a la capital de l'Alt Urgell, amb fotografies realitzades pels alumnes del curs que va impartir la fotoperiodista Sandra Balcells a l'edició del 2008. També es lliurarà el premi del concurs de cartells al guanyador de la present edició, l'il·lustrador gallec Pablo Álvarez Rosendo.

La Universitat d'Estiu ha batut enguany el seu rècord d'inscrits, amb un total de 915 alumnes matriculats. La Seu d'Urgell és la localitat que concentra el major volum d'activitat, amb 16 cursos i 375 estudiants
. La millor matrícula de la seva història

La 17a Universitat d'Estiu de la UdL ha batut enguany el seu rècord d'inscrits, amb un total de 915 alumnes matriculats. La Seu d'Urgell és la localitat que concentra el major volum d'activitat, amb 16 cursos i 375 estudiants; seguida per la ciutat de Lleida, Tremp, Àger, Erill la Vall i Seròs.

Els cursos que es faran a La Seu tracten temàtiques tan variades com l'alimentació, l'educació emocional, la música barroca, els conflictes internacionals, el joc com a element de socialització o la lectura de mapes per a usuaris de GPS.