12 de novembre de 2013

El Quartet Gerhard interpreta Arriaga i Beethoven

El Quartet número 1 en re menor del geni del classicisme Juan Crisóstomo de Arriaga (1806-1826) i l'emotiu Quartet op. 132 número 15 en la menor de Ludwig van Beethoven (1770-1827), són les peces triades pel Quartet Gerhard per a ser interpretades en el segon concert de la XXI Temporada Musical de la Universitat de Lleida, que tindrà lloc dimecres, 13 de novembre, a les set de la tarda, al Saló Víctor Siurana del Rectorat.

Lluís Castan (violí), Judit Bardolet (violí), Miquel Jordà (viola) i Jesús Miralles (violoncel), són els components del Quartet Gerhard. Aquesta jove formació, que pren aquest nom en homenatge a Robert Gerhard, alumne d'Arnold Schoenberg i un dels compositors catalans més reconeguts del segle XX, es dedica exclusivament a donar a conèixer l'immens repertori per a quartet de corda,

Creat al 2010, està considerat com un dels grups amb més projecció del país. Flamants guanyadors del premi "El Primer Palau" 2012 i reconeguts per l'emissora Catalunya Música amb el premi 25 anys de Catalunya Música pel seu talent, també van ser els guanyadors del concurs internacional Paper de Música 2011 de Capellades. Entre altres, compten amb distincions internacionals com la del Music Campus de Weikersheim (Alemanya) i del concurs August Pickhard Stiftung (Suïssa).

Malgrat la seua curta trajectòria ja han actuat a l'Auditori de Barcelona, al Palau de la Música Catalana i l'Auditori Pau Casals del Vendrell i en festivals nacionals i internacionals.

Quartet Gerhard a la Universitat de Lleida
Quartet Gerhard