12 de febrer de 2009

L'actor més veterà d'Els Joglars inaugura el IX Seminari d'Escriptura Dramàtica de la UdL

. Jesús Agelet obre un programa en què també participen altres intèrprets coneguts com Pep Cruz i Pere Arquillué

agelet Jesús Agelet (Foto: Els Joglars)
L'actor més veterà de la companyia Els Joglars, Jesús Agelet, obrirà foc al novè Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia Escènica de la Universitat de Lleida, que es desenvoluparà entre el 17 de febrer i el 27 d'abril. L'intèrpret nascut a Balaguer complirà el proper mes de març 30 anys d'història compartida amb l'equip d'artistes que dirigeix Albert Boadella. Agelet pronunciarà la conferència Les regles del joc i la mentida a l'Edifici Polivalent del campus de Cappont, on tindran lloc totes les xerrades.

L'edició d'enguany completa la del 2008, compartint com a fil conductor l'art de l'actor. Els organitzadors del seminari destaquen que "l'essència de l'ofici de l'actor és connectar-nos amb una realitat transcendental i reveladora". Un paper sobre el que cal reflexionar "per preguntar-nos si, gradualment, no hem anat reduint aquesta sagrada missió per convertir-la en una activitat merament lúdica".

El programa aplega primeres figures de diversos àmbits de l'escena. Des de coneguts actors de teatre i televisió com Jordi Banacolocha (Ventdelplà, El cor de la ciutat), Pere Arquillué (Jet lag, Mar de fons, Zoo) i Carles Canut (Lo Cartanyà) a la pallassa Pepa Plana, l'artista multimèdia Empar Rosselló o Los Titiriteros de Binéfar, que porten més de 30 anys dissenyant espectacles de titelles i actuant a llocs tan diversos com les "faveles" de Sao Paulo, el Festival de Cannes o el Museu Guggenheim de Nova York.

També hi prendran part actors que combinen la seua feina sobre l'escenari amb la direcció. És el cas de Pep Cruz (Ventdelplà, La memòria dels Cargols), Enric Ases i Piero Steiner.

MÉS INFORMACIÓ

Programa del Seminari d'Escriptura Dramàtica