12 de desembre de 2012

La UdL crea una Càtedra sobre Estudis Asiàtics

. Amb l'objectiu de crear nous graus multidisciplinaris i multilingües

Certificat d'Estudis Hispànics de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEAlumnat del 6è Certificat d'Estudis Hispànics en l'obra de teatre de final de curs / FOTO: UdL
baixcorva
El Consell de Govern de la UdL ha donat avui llum verda a la creació d'una nova càtedra universitat-empresa. Es tracta de la Càtedra d'Estudis Asiàtics (CEA), patrocinada pel Banco Santander i dirigida pel catedràtic de Fonètica del Departament de Filologia Catalana i Comunicació, Joan Julià-Muné. A mig termini, l'objectiu és arribar a oferir cursos de grau i de postgrau amb un enfocament global, multidisciplinari i multilingüe (espanyol, català, anglès i mandarí) que es concretaria en la graduació per mitjà de dos modalitats: exclusiva, com a grau en Estudis Xinesos o Asiàtics; i compartida, a partir de l'anterior juntament amb els d'una altra especialitat.

Entre els projectes més immediats de la CEA hi ha l'activació d'un curs pilot de llengua russa i un altre de traducció adreçat tant a l'estudiantat xinès que amplia els seus coneixements de llengua espanyola com al catalanòfon que estudia mandarí. També preveu ampliar l'oferta de cursos de llengua xinesa. L'activitat docent es complementarà amb un ampli cicle de conferències anual a l'entorn de la literatura, la filosofia, l'economia, la política i la història del continent asiàtic. D'altra banda, es promouran els intercanvis entre el professorat xinès d'espanyol i el català que ensenya mandarí, així com entre el seu respectiu alumnat.

La nova Càtedra d'Estudis Asiàtics de la UdL suposa la consolidació d'una trajectòria iniciada el 1995 des del Sedai Laboratori de Fonètica i posteriorment el Laboratori de Fonètica Aplicada/Grup de Recerca en Fonètica (Grecfon). Els cursos i seminaris introductoris a la llengua estàndard (mandarí o putonghuà) i a la cultura de la República Popular de la Xina han comptat amb uns 750 matriculats en el període 1995-2012. Actualment, a la UdL 18 alumnes segueixen un curs d'introducció a la llengua xinesa i 5 més ho fan en un nivell avançat.