11 de novembre de 2009

La UdL acull una exposició que resol curiositats matemàtiques de la vida quotidiana. La comissària de la mostra dirigirà una visita guiada aquest dimecres
audio
Exposició Les Matemàtiques i la Vida a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Alumnes d'una desena d'instituts de secundària ja han visitat la mostra
 Com xifrava els seus missatges l'emperador romà Juli Cèsar? Per què les tapes del clavegueram són redones? Com es calcula la lletra del NIF? Aquestes són algunes de les preguntes que respon l'exposició Les Matemàtiques i la Vida: el dia a dia, més enllà de les fórmules, que es pot visitar a la Universitat de Lleida fins el proper dia 5 de desembre. La mostra, ubicada a la primera planta de l'Edifici Polivalent del campus de Cappont, se centra en la influència d'aquesta ciència a la vida quotidiana. La comissària de l'exposició, la professora Montse Alsina, encapçalarà una visita guiada gratuïta aquest dimecres, 11 de novembre, a partir de les 15.15h.

Els alumnes d'una desena d'instituts de secundària de les comarques de Lleida ja han visitat aquesta mostra didàctica, que fa palesa la presència de les matemàtiques en diversos àmbits com ara l'urbanisme, l'economia o la política. Els organitzadors destaquen que donen mètodes i claus per a temes transcendentals en la societat actual com ara la transmissió segura d'informació, els sistemes de votació electrònica o les simulacions de moviments de trànsit i persones.