11 de març de 2013

Una il·lustradora de Saragossa guanya el concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL

. 'Trilobites' s'imposa entre un total de 126 originals presentats

Cartell de la Universitat d'Estiu 2013 de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE"Trilobites", de Núria Mareca / FOTO: UdL
baixcorva
La il·lustradora aragonesa Núria Mareca Viladrich ha guanyat el concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL amb l'obra Trilobites. Amb elements senzills i colors suaus, la imatge reprodueix un castell de llibres, coronat per personatges relaxats. Aquesta jove nascuda a Saragossa i resident a Barcelona ha volgut "simbolitzar la conquesta del saber i fer servir l'inici del temps de lleure per aprendre", explica.

Geòloga de formació, Mareca es va passar al món de la il·lustració centrant la seua feina, sobretot, en la literatura infantil i juvenil. Ha guanyat  el II Concurs de contes il·lustrats "Llegir per créixer" de Torredembarra (2012) i ha estat finalista del XVIII Concurs del Cartell de la Festa Major de Gràcia (2011).

La 16a edició del concurs de cartells de la Universitat d'Estiu ha rebut 126 treballs originals, gairebé el triple que al 2012, quan es van presentar 44 propostes. Una trentena de les obres són de Lleida, mentre que la resta han arribat de Barcelona, Tarragona, Girona, Saragossa, València, Castelló, Alacant, Múrcia, Almeria, Màlaga, Granada, Càceres, Badajoz, Albacete, Conca, Madrid, Salamanca, Zamora, La Corunya, Orense, Astúries, Bilbao, Navarra i les illes Canàries. També hi havia una proposta d'un artista de Varsòvia.