11 de juny de 2008

El doctor Dexeus apadrina la XXVI promoció de metges de la UdL

. En la seua lliçó magistral, el catedràtic analitza el paper social de la dona

Santiago Dexeus, padrí de la promoció de llicenciats en Medicina de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl catedràtic Santiago Dexeus
Santiago Dexeus (catedràtic d'investigació en Obstetrícia i Ginecologia de la Universitat Autònoma de Barcelona) apadrinarà aquest divendres, 13 de juny, la vint-i-sisena promoció de llicenciats en Medicina de la Universitat de Lleida. L'acte tindrà lloc a la Seu Vell, a partir de les 19.00h. En la seua lliçó magistral, titulada De la píldora a la menopausia, Dexeus analitzarà diferents fets biològics i mèdics que repercuteixen en la vida de la dona, a la que qualifica de "pluriocupada crònica". El doctor considera que encara no s'ha produït la incorporació de ple dret de les dones al món laboral, social i econòmic. Així, al seu parer, el col·lectiu femení està sotmès a "contínues agressions a la personalitat i la llibertat d'elecció".

Format a Barcelona, Madrid, Manchester, Suïssa, París i Florència, Santiago Dexeus és un dels ginecòlegs espanyols més reconeguts a nivell internacional i un dels precursors de la fecundació in vitro al país. Membre del Consell Assessor de Sanitat, de la Comissió Nacional de Reproducció Assistida i del Comitè Científic de la Societat Internacional de Bioètica, actualment presideix la Fundació Santiago Dexeus Font. Des de 1998 és director de la Càtedra d'Investigació en Obstetrícia i Ginecologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus treballs també han abordat temes com la contracepció i la menopausa.