11 d'abril de 2012

Jaume Pont. Universitat de Lleida
Jaume Pont / FOTO: COURTOISE
baixcorva
El catedràtic de Literatura Espanyola de la Universitat de Lleida i destacat poeta, és un dels vuit autors convidats al Saló Internacional del Llibre del Quebec que se celebra des d'avui i fins el proper diumenge a la capital de la província francòfona del Canadà.

Jaume Pont, juntament amb Lluís-Anton Baulenas, Maite Carranza, Gabriel Janer Manila, Joan-Lluís Lluís, Arnau Pons, Susanna Rafart i Francesc Serés, han estat seleccionats entre els autors que comptem amb traduccions recents de les seues obres al francès. Aquest idioma, és després de l'espanyol, la llengua en la qual més sortida tenen les obres catalanes, amb una mitjana 20 títols l'any. Els darrers tres anys més d'una seixantena de llibres en català han estat traduïts al francès.

Pont, participa dijous i dissabte amb la seua antologia poètica Atzar Rao, premiada amb el Vicent Andrés Estellés (1982) i el Premi de la Crítica Serra d'Or (1991). El catedràtic de la UdL compta també amb altres importants guardons com ara el Nacional de la Crítica (2001) pel Llibre de la frontera de Musa ibn al-Tubbii i el Carles Riba (2006) per Enlloc. El Cenacle europeu francòfon Poesia, Arts i Lletres li va atorgar recentment el premi Virgile de Poesia 2012. Les seues obres han estat traduïdes en diversos idiomes.

La delegació catalana, capitanejada per l'Institut Ramon Llull, participarà activament amb taules rodones, lectures i firmes de llibres, en una fira que l'any passat va rebre més de 66.000 visitants.