11 d'abril de 2011

Experts en patologia de la postcollita dels cinc continents debatran a la UdL sobre els últims avenços

. Serà en el primer Congrés a nivell mundial dedicat a aquesta temàtica
audio
Grup de patologia postcollita. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl Grup de recerca en Patologia de Postcollita / FOTO: UdL

Més de 170 científics, professionals i empresaris de 39 països com ara Bèlgica, Brasil, Canadà, Egipte, EUA, Espanya, França, Holanda, Itàlia, Japó, el Marroc, Mèxic, Nova Zelanda, Portugal, Sudàfrica, Xile i la Xina, participen des d'avui i fins el 14 d’abril, en el I Congrés Internacional en Patologia de la Postcollita, el primer a nivell mundial dedicat a aquesta temàtica i que compta amb el suport de la Societat Internacional de Patologia Vegetal.

L’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont serà l’escenari d’aquesta trobada científica que aplegarà grups de recerca dels cinc continents. Entre ells, els organitzadors del Congrés, el Grup en patologia de la postcollita, integrat per professorat de l’ETSEA i investigadors de l’IRTA, que presentaran diversos treballs relacionats amb el control de malalties de postcollita en cítrics, fruita d'os i fruita de llavor i raïm amb tractaments alternatius als fungicides de síntesi, així com estudis d'epidemiologia i etiologia de malalties i d’interacció fruita-patògens. Cal destacar els que fan referència al control de la podridura marró en préssec (Monilinia) mitjançant radiofreqüències, i els d’interacció fruita-patògens, utilitzant les proteïnes verdes de fluorescència (gfp).

En aquest congrés internacional, els experts abordaran, entre d’altres temes d’actualitat, el problema de l’alimentació al món, la lluita contra el canvi climàtic des del punt de vista de la protecció vegetal sostenible, de la genòmica i de la biotecnologia o el desenvolupament de sistemes alternatius als productes químics de síntesi per al control de les podridures dels productes hortofructícoles. En total, es presentaran 136 contribucions entre les ponències convidades, les comunicacions i pòsters.

Seran més de 170 professionals, científics i empresaris del sector d'arreu del món que participaran en el primer congrés mundial dedicat a aquesta temàtica
Entre els científics de prestigi internacional que participaran en el simposi, destaca Richard Strange (Univestity College de Londres), que abordarà les causes, mesures i control de les pèrdues en pre i postcollita i de la degradació dels cultius; Juan Navas-Cortés (Institut d’Agricultura Sostenible (IAS-CSIC)), que parlarà sobre l’impacte que el canvi climàtic pot tenir en la gestió de les malalties de les plantes; i MG Shepherd (director general de Biocell Corporation Limited de Nova Zelanda), que exposarà alguns exemples de comercialització sorgits de la investigació biològica, en un intent d’aprofundir en el diàleg entre investigació i indústria del sector.