10 de novembre de 2010

La UdL presenta un sistema per reduir l'ús de fitosanitaris
audio
Presentació de DOSAFRUT a ETSEA
[+] AMPLIAR IMATGEPresentació de DOSAFRUT a ETSEA

DOSAFRUT és una aplicació informàtica gratuïta que permet reduir fins a un 40% l'ús de productes fitosanitaris en plantacions fruiteres. Els avantatges són clars: reducció de costos per al pagès, menys riscos per a les persones, una pressió química més baixa i més respecte pel medi ambient. El mètode desenvolupat per la UdL, la Universitat Politècnica de València, la Politècnica de Catalunya, el Centre de Mecanització Agrària del DAR i l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries es podria estendre també a la vinya, l'olivera i els cítrics.

Durant la presentació del sistema a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), el professor de la UdL i director científic del PCiTAL, Santiago Planas, ha explicat que actualment s'usen uns 1.000 litres de fitosanitaris per hectàrea. El sistema de polvorització amb deflectors i embocadures de turbulència només en necessita 516.

El professor del Departament d'Enginyeria Agroforestal de la UdL, Joan Ramon Rossell, ha afegit que l'aplicació del sistema es posarà en marxa en la pròxima collita del març i l'abril, si bé els resultats definitius no seran contrastables fins d'aquí a un o dos anys.