10 de desembre de 2010

audio
La Universitat de Lleida compromesa amb el Senegal
[+] AMPLIAR IMATGEPart del professorat participant al PUC a Dakar

La Universitat de Lleida ha posat en marxa el Programa UdL Compromesa (PUC) amb la Universitat  Cheikh Anta Diop (UCAD) de Dakar, al Senegal. La iniciativa, impulsada per l'Oficina de Cooperació i Solidaritat, dóna suport al Projecte UCAD-Rural per crear una plataforma científica, tecnològica i de desenvolupament a la comunitat de Niakhène. La finalitat és potenciar l’autosuficiència alimentària i  lluitar contra la pobresa en el medi rural.

El projecte, liderat per la professora d'ETSEA Paquita Santiveri, se  centra fonamentalment en la millora de les tècniques i els mètodes de producció local a través de la formació professional en una agricultura respectuosa amb el medi ambient i  una recerca compartida en l’àmbit de la biotecnologia vegetal. A banda de Santiveri, fins a Senegal han viatjat el professor Jaume Lloveras i la Directora de l’Oficina de Cooperació i Solidaritat de la UdL, Núria Camps.

Entre els objectius específics vinculats al desenvolupament de l'UCAD-Rural s’assenyalen la valorització del propi àmbit local, aconseguir atreure joves a través de la creació d’ocupació (actualment una part important dels mateixos són els protagonistes de l’èxode a la ciutat o es veuen abocats a l’emigració), i reforçar la capacitat de les dones, potenciant la seva formació, per tal que puguin participar en l’àmbit de la gestió dels recursos i en la presa de decisions.