1 de juliol de 2011

Pétriz destaca l'ampli consens aconseguit per la Llei de la Ciència així com la seua flexibilitat

. El secretari d'Estat d'Investigació ha presentat avui la normativa a la UdL
audio
Felipe Petriz Calvo (secretari d'Estat d'Investigació Ministeri de Ciència i Innovació), a la Universitat de Lleida. FOTO: Universitat de Lleida (UdL) [+] AMPLIAR IMATGEEl secretari d'Estat d'Investigació del Ministeri de Ciència i Innovació, Felipe Pétriz / FOTO: UdL
El Congrés dels Diputats va aprovar el passat 12 de maig per 289 vots a favor, 3 en contra, i cap abstenció la nova Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. L'ampli consens aconseguit per aquesta normativa, així com la flexibilitat de les eines que s'hi recullen són, segons el secretari d'Estat d'Investigació del Ministeri de Ciència i Innovació, Felipe Pétriz, els dos aspectes més importants d'aquesta Llei. Avui, Pétriz, l'ha presentada al Saló Víctor Siurana de la UdL davant d'una vuitantena de membres de la comunitat universitària.

Segons Pétriz la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació pretén, d'una banda, dotar d'una carrera científica i tècnica basada en els mèrits a la comunitat científica espanyola. I de l'altra, impulsar un canvi del model del sistema productiu mitjançant una aposta clara per la investigació i la innovació. Entre els seus aspectes més destacats, el secretari d'Estat, ha esmentat la incorporació a la Llei de la investigació que es produeix en el marc del sistema sanitari i la potenciació del desenvolupament experimental i de la innovació, com a elements on s'han d'assentar el creixement sostenible i el benestar social.

Felipe Petriz Calvo (secretari d'Estat d'Investigació Ministeri de Ciència i Innovació), amb Roberto Fernández, rector de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEl rector de la UdL, Roberto Fernández, amb el secretari d'Estat, Felipe Pétriz / FOTO: UdL
La nova llei "és respectuosa amb l'autonomia universitària però dóna les eines necessàries perquè els diferents agents implicats puguin triar les possibilitats que més els interessin", ha dit. Pétriz, ha ressaltat entre aquestes eines els contractes per al personal predoctoral i postdoctoral, així com els contractes per a investigadors distingits, la possibilitat de mobilitat entre centres públics i privats, la simplificació de les justificacions d'ajudes i subvencions, la regulació de la creació de centres de recerca a l'estranger, de la participació en consorcis d'infraestructures europeus, l'accés a la funció pública i a les universitats, i els convenis de col·laboració, cooperació i gestió compartida en recerca i innovació. De fet, ha fet notar que aquesta era la llei de les paraules que comencen amb "co", col·laboració, cogestió, cooperació, coordinació etc.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha demanat que la llei "un dels grans passos per a la modernitat del país" perduri en el temps, ja que d'aquesta manera podrà tenir una contribució real al creixement econòmic i social.

LLEI DE LA CIÈNCIA, LA TECNOLOGIA I LA INFORMACIÓ